چگونه می توان از دستگاه کارتخوان استفاده کرد؟

نفیس پوز
23 مرداد 1402
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
چگونه می توان از دستگاه کارتخوان استفاده کرد؟
5/5 - (1 امتیاز)

عبارت POS بر این اساس است که یک ابزاری وجود دارد که ما به وسیله ی آن می توانیم یک خرید کامل را داشته باشیم. یا آن را در مغازه مان قرار دهیم تا خرید را برای مشتری هایمان آسان تر کنیم. یک دستگاه خرید مدرن و کامل شامل چندین جزء نرم افزاری و سخت افزاری میباشد. از جمله :مانیتور و کامپیوتر یا تبلت، نرم افزار های  EPOS ، دستگاه کارتخوان صندوق پول، چاپگر رسید و بارکد خوان یا بارکد اسکنر است.

قبل از اینکه بطور دقیق نحوه کار با دستگاه پوز را توضیح دهیم، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1. قابلیت‌ها و ویژگی‌های کارتخوان را به طور کامل بشناسید؛ در ابتدا قبل از هر چیز، باید با ویژگی‌های کارتخوان خود آشنا شوید.

2. ابزارهای لازم برای استفاده از کارتخوان را فراهم کنید؛ شما برای استفاده از کارتخوان، به یک کامپیوتر یا دستگاه هوشمند نیاز دارید که باید دارای درگاه USB یا نوع مشابه دیگر باشد. همچنین، باید نرم‌افزار مورد نیاز برای کار با کارتخوان را نیز نصب کنید.

3. فرایند نصب نرم‌افزار را به درستی انجام دهید؛ برای استفاده از کارتخوان، باید ابتدا نرم‌افزار مورد نیاز را روی سیستم خود نصب کنید. برای این کار، معمولاً یک CD یا DVD به همراه کارتخوان ارائه می‌شود که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

4. روش استفاده از کارتخوان را بشناسید؛ پس از نصب نرم‌افزار و اتصال کارتخوان به سیستم، باید با روش استفاده از کارتخوان آشنا شوید. برای این کار، باید دستورالعمل‌های مربوط به کارتخوان خود را بررسی کنید و اقدام به انجام آن‌ها کنید.

در خصوص نحوه کار با کارتخوان، ابتدا باید آن را به کامپیوتر یا دستگاه دیگر متصل کنید. برای این کار، از کابل USB استفاده می‌شود که به دستگاه متصل شده و سپس به پورت USB دستگاه مقصد وصل می گردد.

آموزش نحوه کار با کارتخوان

در مرحله دوم روش استفاده از کارتخوان، بعد از اتصال پوز به دستگاه مورد نظر، باید درایور مربوط به آن را روی دستگاه نصب کنید. درایور معمولاً همراه با دستگاه به شما تحویل داده می‌شود و می‌توانید آن را از طریق نصب خودکار درایورهای ویندوز یا با دانلود درایور مربوطه از وبسایت تولید کننده دستگاه نصب کنید.

پس از نصب درایور دستگاه کارتخوان، باید نرم‌افزار مربوطه را نصب کنید. این نرم‌افزار معمولاً توسط عرضه کننده دستگاه در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای نصب نرم‌افزار، باید فایل نصبی آن را دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب نرم‌افزار، دستگاه کارتخوان آماده استفاده است. با اجرای نرم‌افزار مربوطه و وارد کردن کارت بانکی یا کارت هوشمند، می‌توانید از امکانات دستگاه کارتخوان استفاده کنید. در این مرحله، تنظیمات دستگاه را می‌توانید به دلخواه خود تغییر دهید. برای این کار، باید به تنظیمات دستگاه در نرم‌افزار مربوطه مراجعه کنید و تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

PAX S910

معرفی کامل کارتخوان پکس PAX S910

معرفی کارتخوان سیار پکس مدل S910 سیار کارتخوان سیار PAX S910 محصول شرکت پکس میباشد که به جهت ...
نفیس پوز
30 اردیبهشت 1399
خرید و معرفی PAX S90 صفحه رنگی

معرفی کامل کارتخوان Pax s90

شرکت PAX یکی از بهترین شرکت ها در زمینه فروش انواع  پایانه های فروشگاهی یا کارتخوان میباشد. بعد ...
نفیس پوز
10 آبان 1400
آموزش تعمیر NEWLAND ME31

آموزش نحوه پیدا کردن سریال نیولند ME31

آموزش نحوه پیدا کردن سریال نیولند ME31 برای بدست آوردن سریال کارتخوان نیولند این مراحل را دنبال کنید: ...
نفیس پوز
23 مهر 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader